Güvenli İnternet Hizmeti Nedir?

Güvenli İnternet Hizmeti, ailenizi internetin istemediğiniz içeriklerinden koruyan ücretsiz ve kullanımı kolay bir sistemdir.

Kolaydır ve bilgisayarınıza program kurmanıza gerek yoktur.

Size Aile Profili ve Çocuk Profili olmak üzere iki alternatif sunar.

İstediğiniz zaman Güvenli İnternet Hizmetini alabilir, istediğiniz zaman profilinizi değiştirebilir, isterseniz bu hizmetten vazgeçebilirsiniz.

Detaylı bilgi için www.guvenlinet.org.tr adresini ziyaret edebilirsiniz.

  1. Nasıl profil seçilir?

    Güvenli İnternet Hizmeti’nden yararlanmayı talep ettiğiniz takdirde talebinizi; Telus Online İşlem Merkezi, 0850 602 0 222 Müşteri Hizmetleri veya bayilerimiz kanalı ile iletebilirsiniz. Aynı yolla, istediğiniz zaman, ücretsiz olarak profilinizi değiştirebilir ya da hizmet almayı bırakabilirsiniz. Güvenli İnternet Hizmeti’ni talep etmediğiniz takdirde mevcut kullanımınız herhangi bir değişiklik olmadan devam edecektir.

     

  2. Profillerde neler var?

    Çocuk ve Aile iki farklı profilin isimleridir. Fakat ailenin aile profilini veya çocuğun çocuk profilini kullanması zorunlu değildir. Aileler ve çocuklar her iki profili de kullanabilir, anne babalar da çocuk profili kullanarak internetteki günlük işlerini halledebilirler.

    Çocuk Profili:
    Pedagoji, sosyoloji ve psikoloji alanlarında uzman akademisyenlerin bulunduğu bir komisyon tarafından belirlenen kriterlere uygun kategorilerdeki sitelere erişilebilen profildir. Çocuk profili ile eğitim, ödev, bankacılık uygulamaları, alışveriş, müzik-oyun-eğlence, haber, e-posta, resmi ve kamu siteleri,tatil, özel şirketler, eğitim kurumları, e-devlet gibi pek çok farklı türden siteye erişebilirsiniz.

    Aile Profili:
    Kumar, uyuşturucu, fuhuş, müstehcenlik, şiddet, terör, dolandırıcılık, zararlı yazılım gibi kategorilerdeki siteleri engelleyen profildir. Çocuk profiline ek olarak kişisel sitelere, forum ve paylaşım sitelerine erişim sunar. Aile Profilinin altında oyun site ve uygulamaları,sohbet site ve uygulamaları, sosyal medya site ve uygulamaları olmak üzere 3 alt profil bulunmaktadır.Bu alt seçeneklerden birini veya birkaçını seçebilirsiniz. Güvenli İnternet Hizmeti ile ilgili daha detaylı bilgi için www.guvenlinet.org.tr ’den destek alabilirsiniz.

     

  3. Güvenli İnternet Hizmeti düzenlemesinin hukuki dayanağı nedir?

    Elektronik Haberleşme Kanunu uyarınca çıkarılan “Tüketici Hakları Yönetmeliği’nin İnternetin Güvenli Kullanımı” başlıklı 10. maddesi, tüm internet servis sağlayıcılara internetin güvenli kullanımına yönelik ücretsiz alternatif hizmet sunma yükümlülüğü getirmektedir.

     

  4. Güvenli İnternet Hizmeti’ni almak zorunlu mudur?

    Güvenli İnternet Hizmeti, talep eden müşterilerimiz tarafından alınabilecektir.

     

  5. Güvenli İnternet Hizmeti ücretli midir?

    Güvenli İnternet Hizmeti, ücretsiz olarak sunulmaktadır.

     

  6. Çocuk/Aile profili seçtim ancak girememem gereken siteye hala girebiliyorum. Ne yapmalıyım?

    Seçtiğiniz güvenli internet hizmeti profiline dair internet sitelerine girişin doğru olarak yönlendirilebilmesi için internet tarayıcı programınızın geçici dosyalarını (temporary folders) ve geçmişini (history) profil değişikliğinden sonra temizlemenizi öneririz.

     

  7. Seçtiğim güvenli internet profilini kaç defa değiştirebilme şansım var? Bir limiti ya da değiştirme ücreti var mı?

    Seçtiğiniz kullanıcı profilini dilediğiniz zaman herhangi bir sınırlama ve ücretlendirme olmadan değiştirebilirsiniz.

     

  8. Ücretsiz film, müzik indirebilecek miyim?

    Seçmiş olduğunuz profilin izin verdiği web siteleri ve programlardan içerik indirebilirsiniz.

     

  9. İstediğimiz her siteye girebilecek miyiz? (Blogger gibi kısıtlamalar olacak mı?)

    Seçtiğiniz kullanıcı profilinin izin verdiği sitelere giriş yapabileceksiniz.

     

  10. Yalnızca erişime yasaklı web siteleri mi kapanacak?

    Profillere göre kullanıcıların giriş yapabileceği siteler, programlar ve uygulamalar değişkenlik gösterecektir.

     

  11. Çocuk ve Aile Profiline ait kriterler nasıl belirlenecektir?

    4.08.2011 tarihli 2011/DK-14/461 sayılı Kurul Kararının 10’uncu maddesi ile Çocuk ve Aile Profil Kriterleri Çalışma Kurulu oluşturulmuştur. Çocuk ve Aile Profil listelerinin oluşturulmasına ilişkin kriterler, Çocuk ve Aile Profil Kriterleri Çalışma Kurulu tarafından tespit edilir.

    Çocuk ve Aile Profil Kriterleri Çalışma Kurulu, kurum koordinasyonunda 11 üyeden oluşur. Çocuk ve Aile Profil Kriterleri Çalışma Kurulu, biri başkan olmak üzere kurumdan 3, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığından 2, İnternet Kurulunun sivil toplum temsilcisi üyelerinden 2, Türkiye Dijital Oyun Federasyonundan 1 ve psikoloji, pedagoji, sosyoloji, hukuk gibi ilişkili alanlarda uzmanlığı olan kişiler arasından kurum tarafından seçilen 3 üye’den oluşur.

     

  12. Bütün internet servis sağlayacı firmalar aynı listeleri mi uygulayacaklar?

    İnternetin Güvenli Kullanımına İlişkin Usul ve Esasların kapsamı tüm internet servis sağlayıcıları için aynıdır.

     

  13. Güvenli İnternet Hizmeti usul ve esaslarına bütün internet servis sağlayıcıları (Telus-Superonline-Uydunet-Ttnet vb.) uyacak mı?

    İnternetin Güvenli Kullanımına İlişkin Usul ve Esasların kapsamı tüm internet servis sağlayıcıları için geçerlidir.

     

  14. Ben bir seçim yapmazsam, otomatik olarak bana bir profil tanımlanacak mı? Hangisi tanımlanacak?

    Profil seçmeyen kullanıcılara herhangi bir profil tanımlanmamaktadır.

     

  15. Güvenli İnternet Hizmeti profillerinden birini seçmezsem internet kullanamayacak mıyım?

    Profil seçmeyen kullanıcılar mevcut durumda internet kullanımlarına devam edecekler.

     

  16. Güvenli İnternet Hizmeti profillerinden herhangi birini seçmezsem ceza alacak mıyım?

    Profil seçmeyen kullanıcılara herhangi bir cezai uygulama bulunmamaktadır.

     

  17. Her eve yalnızca bir profil mi seçeceğiz?

    Bir müşteri için aynı anda sadece bir adet kullanıcı profili belirlenebilir. Kullanıcı profilleri için herhangi bir ek ücret ödenmez.

     

  18. Güvenli İnternet Hizmetini seçmek için biz mi başvuruda bulunacağız yoksa otomatik olarak internet sağlayıcı firmalar mı bizimle temasa geçecek?

    Online işlem merkezinden dilediğiniz zaman kullanıcı profilinizle ilgili işlemleri gerçekleştirebilirsiniz.

     

  19. Yalnızca çocuklar için mi Güvenli İnternet Hizmeti olacak?

    İnternetin Güvenli Kullanımına İlişkin Usul ve Esaslar kapsamında tüm internet kullanıcıları bu hizmetten yararlanabilirler.

     

  20. Başvuru ve itirazlar nereye, nasıl yapılacaktır?

    Kullanıcılar ve internet site sahipleri, internet sitelerinin değerlendirilmesi için kurumca hazırlanan internet sayfası üzerinden başvurabilirler ve itiraz edebilirler. Kullanıcılar, başvurularını Profil Düzenleme İnternet Sayfasında bulunan bağlantı ile, itirazlarını ise Uyarıcı ve Bilgilendirici İnternet Sayfasında bulunan bağlantı vasıtasıyla yaparlar.

     

  21. Güvenlik profilleri mobil internet sağlayıcıları için de geçerli olacak mı?

    Güvenli internet mobil operatörler için de geçerli olacaktır.

     

  22. Çağrı merkezinden profil değişikliği talebinde bulundum, tamamlanıp tamamlanmadığını nasıl kontrol edebilirim?

    Online işlem merkezinden ya da Müşteri Hizmetlerini arayarak güvenli internet profilinizle ilgili bilgiyi alabilirsiniz.

     

  23. Seçtiğim Güvenli İnternet Hizmeti profili daha sonra benden habersiz değiştirilebilir mi?

    Güvenli İnternet Hizmeti profili ile ilgili işlemleri sadece müşterinin kendisi gerçekleştirebilir.

     

  24. Giremediğim sitelere profilimden dolayı mı yoksa başka bir sebepten mi giremediğimi nasıl anlayacağım?

    Müşterilerimiz, profilleri nedeniyle internet sitelerine erişemediklerinde işletmeciler tarafından tasarlanan Uyarıcı ve Bilgilendirici İnternet Sayfasına yönlendirilirler.