* Hizmetiniz kullanılmaya hazır duruma geldiği halde, henüz modem bağlantılarınızı yapmadığınızdan
dolayı IP almadıysanız, faturalandırma, hizmetin kullanılmaya hazır olduğuna dair size gönderilen
SMS’i takiben 24 saat içinde başlar.

Aklınıza Takılabilecek Sorular

  1. 1
    Cayma bedelini karşılıyor musunuz?

    Evet, cayma bedelinizi 120 TL’ye kadar karşılıyoruz. Bu tutarı hizmet taahhüt süresi içinde size her ay kestiğimiz fatura tutarından indirim sağlayarak üstleniyoruz. Bunun için mevcut operatörünüzün size çıkardığı taahhüt bozma faturasını Telus Online İşlem Merkezi ya da Faks üzerinden bize göndermeniz yeterli. Gerekli kontrolleri yaptıktan sonra indiriminizi faturanıza tanımlayacağız.

  2. 2
    Taahhüt cayma bedelimi nasıl öğrenebilirim?

    Bunun için mevcut hizmet aldığınız servis sağlayıcınızı arayıp konuşmalısınız.

  3. 3
    Sizde taahhüt var mı?

    Evet bizden almak istediğiniz hizmetin kampanya türüne göre taahhütte bulunmanızı istiyoruz. Bunu siz abonelerimize hizmet sunarken uygun fiyatlardan yararlanmanız için yapıyoruz.

  4. 4
    Ne kadar hız alırım?

    Almış olduğunuz hız santrale olan uzaklığınıza, size ulaşan şebekenin ve ev içi tesisatınız kalitesine, kullandığınız modeme ve internet yoğunluğuna göre değişkenlik gösterebiliyor.

  5. 5
    Geçiş ne kadar sürer?

    Geçiş genelde belgeleriniz eksiksiz olarak bize ulaştıktan sonra, iki, üç gün içinde gerçekleşiyor. Ancak burada kritik nokta belgelerinizi eksiksiz olarak bize yollamanız. Eğer geciktirirseniz, Telus’a geçişiniz daha geç olacaktır. Belgelerde herhangi bir eksik varsa (örneğin imza yok, tarih yok, kimliğinizin fotokopisini göndermeyi unuttunuz), işlemler maalesef uzayabiliyor. Bu yüzden belgelerinizi tam olarak doldurduğunuza ve eksik olmamasına dikkat edin.

    Ayrıca belgelere kargoya vereceğiniz günün tarihini atmanızı öneririz. Çünkü biz belgeleri en geç 10 gün içinde işleme koymalıyız. Siz örneğin belgeleri imzaladınız, ancak 8 gün sonra kargoya verdiniz. Bize ulaşması da iki günü buldu. Süre dolduğundan biz belgeleri işleme koyamıyoruz, böyle bir durumda yeniden başvurmanız gerekiyor. Bu yüzden belgelerinize tarih olarak kargoya verdiğiniz günü attığınıza dikkat edin.

    Geçiş süresini etkileyen bir diğer faktör ise teyit aramasına geç cevap vermeniz. Teyit aramasını yasa gereği yapmak zorundayız. Yani sizi aramamız ve sesli olarak operatör değişikliği onayınızı almamız gerekiyor. Sizi 0850 602 0 222 numaramızdan arayacağız, bu telefona ne kadar geç cevap verirseniz, geçiş işlemleriniz o kadar gecikecektir.

  6. 6
    Telus’dan modem satın alabiliyor muyum?

    Eğer seçmiş olduğunuz kampanya dahilinde hizmet süresi boyunca kullanmanız için tarafınıza modem tahsisi bulunmuyorsa veya ayrıca satın almak istiyorsanız, Telus’a internet üzerinden ya da telefon ile abone olurken bizden modem satın alabilirsiniz. Satın alacağınız modemin ücretini kredi kartınıza yansıtıyoruz. Tek ödemeyle ya da üç taksitle satın alabiliyorsunuz.

  7. 7
    Telefon numaram size mi taşınacak?

    Mevcut operatörünüzde bakır şebeke üzerinden telefon numarası kullanıyorsanız, aynı telefon numarasını kullanmaya devam edeceksiniz. Mevcut operatörünüzden fiber ya da kablo internet hizmeti alıyorsanız ve bulunduğunuz yerde bakır telefon hattı şebekesi yoksa size hizmet veremeyebiliriz. Böyle bir durumda ev telefonunuzu girerek hizmet alıp alamayacağınızı kontrol edemeyebilirsiniz. Eğer fiber ya da kablo internet hizmeti alıyorsanız Telus’a başvururken, telefon numarası yerine adresinizi girerek, size hizmet verip veremeyeceğimizi öğrenebilirsiniz.

  8. 8
    İnternet ve telefon tek faturada mı gelecek?

    Evet, seçmiş olduğunuz kampanya içeriğinde internet hizmetinin yanında ses hizmeti de varsa veya internet hizmeti dışında ayrıca Telus ses paketi aboneliğiniz varsa, tarafınıza firmamızdan almış olduğunuz bütün hizmetlere ait tek bir fatura kesilmektedir.

  9. 9
    İlk ödeme ne zaman olacak?

    Örnek olarak 15 Haziran’da abone oldunuz. 18 Haziran’da hizmetiniz Telus’a taşındı. Size Temmuz ayı başında 18 Haziran’dan ayın sonuna kadar olan kısmı faturanız ve aynı anda Temmuz tam ay kullanımını kapsayan faturanız gelecek. Temmuz ayının 20’sine kadar bu iki faturayı ödeyebilirsiniz. Sonraki aylarda kullanacağınız ayın faturası ayın birinde kesilerek her ay size gönderilecek. Her ayın 20’sine kadar içinde bulunduğunuz ay kullanımlarınızı kapsayan faturanızı ödeyebilirsiniz.

  10. 10
    Her şey internetten ya da telefonla olabiliyorsa neden belgeleri kargo ile yolluyorum?

    Haklısınız, bu devirde kargo falan olmamalı. Ancak halen yasa gereği ıslak imza almamız gerekiyor. Bu yüzden sizi en az yormak için kargo yöntemini seçtik. Böylece ofis, abonelik merkezi gibi yerlerde sıra beklemeden, istediğiniz kargo şubesine giderek belgelerinizi bize göndermeniz mümkün oluyor. Kargo konusunda daha fazla bilgiye buradan ulaşabilirsiniz. 

  11. 11
    Kargo şubesine gitmeye üşeniyorum ne yapabilirim?

    Birçok kargo firması bir telefonunuzla evinize gelip 2-3 TL farkla belgelerinizi evinizden alabiliyor. 

  12. 12
    Türkiye’nin her yerinde hizmet veriyor musunuz?

    Evet, telefon şebekesinin olduğu her yerde yani Türkiye’nin 81 ilinde, bütün ilçe ve ADSL, VDSL hizmeti olan belde ve köylerinde, ayrıca bakır altyapı bulunmayan bölgelerde Radyolink teknolojisi ile veya alternatif olarak fiber altyapı ile hizmet veriyoruz.